Powered By Blogger

Pedang Masa

Pedang Masa
Waktu umpama pedangtajam, kalau kita tak memotong, ia akan memotong kita..Apa yg d tunggu??Kalau tak sekarang, bila lg??Kalau tak di sini d mana lg??Kalau tak aku, siapa lg??

Monday, July 12, 2010

Cinta melukai Sahabat

Kita sendiri harus bertanggungjawap keatas diri kita. Tidak ada yang lebih mengenali diri kita melainkan diri kita sendiri. Jangan mudah merasa kita dicintai jika kita mencintai seseorang itu. Tidak semua cinta memberikan hak untuk kita memiliki cinta itu.

Telah aku katakan sebelum ini,
cinta bermula dr mata,
kemudian terciptalah mimpi,
dan akhirnya dengan air mata..
tetapi,
sebuah persahabatan,
bermula dengan senyuman,
terciptalah pengertian
dan berakhir bersama-sama
setelah mati..

Aku sayang pada persahabatan ni..
aku sayang kalian semua..
cuma kadang2 aku jd bingung,
kurang mengerti,
sakit dan pedih,
kerna luka yg dalam,
dek kerna panahan arjuna..

Aku benci cinta yang hadir itu,
aku tersalah congak dlm perhitunganku,
tersalah mencintai kerna,
mencintainya membuat ramai terluka,
mencintainya membuatkan aku sakit,
mencintainya membuatkan aku berubah,
hingga aku meninggalkan sebuah persahabatan,
kerna cinta itu!

Mujurlah,
aku telah sedar dari lamunanku,
namun MIMPI itu
telah menjadi sebuah mimpi ngeri,
yg sukar d lupakan dan,
sukar d tafsirkan..

SAHABAt,
maafkan aku kerna pernah meninggalkanmu,
dan terima kasih kerna masih d situ,
menanti aku dan setia d situ,
aku amat menyayangimu..
SALAM SAHABAT!




No comments:

Post a Comment